18 July 2010

Kursus Fitrah Perkasa

Pada 15hb Julai yang lalu  Fitrah Perkasa mengadakan kursus pemantapan diri kearah Ibadah kita terhadap Allah S.W.T. Sepanjang kursus tersebut banyak didedahkan tentang banyaknya masa yang telah terbuang, kelalaian kita tentang tanggung jawab kita terhadap Allah, mencelikkan matahati kita tentang keagungan dan kebesaran Allah yang Maha Pencipta, Menghuraikan asal kejadian kita bermula dari Alam Roh hinggalah kita dijemput oleh Allah..Gambaran nikmatnya Syurga dan siksaan api Neraka.

Sepanjang kursus tersebut didapati ramai peserta yang menitiskan air mata merasai dan menjiwai kesalahan-kesalahan dan dosa-dosa yang pernah dilakukan sebelum ini.Rasanya tidak puas untuk aku menyertainya lagi jika diberi peluang. Bukannya mudah untuk kita berada didalam suasana dan tumpuan masa sepanjang 3 hari berkursus.
Selama ini kita hanya sedar bentuk ibadah itu cuma sekitar solat, berpuasa, zakat...rupa-rupanya ibadah bukan setakat diruang sekitar itu saja.Dimana ibadah terdiri kepada 3 kategori iaitu Ibadah Asas, Ibadah Sunat dan Ibadah Umum. Ibadah Asas dan Sunat sememangnya telah kita maklum tapi Ibadah Umum inilah yang tidak diketahui ramai sebenarnya.

Contohnya Ibadah Umum ini kalau kita praktikkan didalam modul kehidupan kita sehari-harian..Masyaallah...kita akan terasa kehebatannya.Apa-apa kerja yang baik, dan amal yang baik kita kerjakan seharian jika kita niat kerana Allah Taala...MasyaAllah..kita akan terasa kesannya..Aku rasa cukup bertuah kerana aku diantara yang dipilih untuk menyertai kursus ini.
Aku dan diantara peserta-peserta yang hadir ke kursus tersebut.


Ustaz Junaidi..Syarahannya mampu menitiskan air mata peserta..



Bersihkanlah DOSA dari rohani dan jasmani kita...dan kita tidak tahu bilakah kita akan terbujur kaku begini...


No comments:

Post a Comment