12 February 2010

Kenduri Kahwin Lagi...

Esok 12hb Feb jiran aku Abang Dee, buat kenduri kahwin anak pompuan dia. Masak dan menghidang dibuat di depan rumah aku. Maka hari ni jadi sebok dan riuh rendahlah dengan telatah masing-masing.

Hari-hari macam ni biasala.. yang kerja-kerja laa.. hak yang dok menyembang, sembang sakanlah. Mulalah timbul macam-macam cerita ada yang tergelak sampai tekeluag taik! Lawak sungguh!. Kalau pi masuk Rancangan Raja Lawak misti dapat nombot 5 punya!.


Inilah pelamin di rumah pengantin perempuan. Wah! cantiknya! Ditambah pulak dengan deco yang cantik dan tersusun rapi sememangnya terpaku bila dipandang. Creative betui orang yang dok mereka hiasan pelamin tu..



Inilah dia bapa pengantin perempuan. Mohd Razi Husin atau lebih dikenali dengan panggilan manja Abang Dee. Abang Dee ni memang dikenali sebagai "Orang Masyarakat" sapa dia yang tak kenai dengan Abang Dee. Seluruh Semenanjung memang dah terkenal kecuali di Sabah dan Filipina saja.


Ini pulak hiasan bilik tidur pengantin. Wah.. Ekslusif! Memang kreatif betuilah orang yg dok mereka hiasan bilik tidur ni. Kalau bilik tidur kita lawa sampai macam ni... alamat tak pi kerjalah besoknya...


Tibalah masa untuk majlis akad nikah. Kelihatan Tok Imam sedang membuat pengesahan pada kad pengenalan penganti lelaki sambil di jeling oleh Abang Dee , Pak Long (Janggut dah hilang..) dan Pak Idd.

Ni pulak pengantin pompuan dan yang dok tekenyeh tu Mak dia, Kak Piah, Bertuah dan tahniahlah Abang Dee dan Kakpiah. Selamat mendapat menantu. Tak lama lagi sebok nak timang cuculah pulak..



Inilah dia menantu Abang Dee dan Kak Piah.. hensem..macam aku masa muda-muda dulu...sekarang dah sah menjadi pasangan suami isteri. Pengantin lelaki akad nikah dengan sekali lafaz saja. Tahniah pada kedua pengantin .
Selamat Pengantin Baru. Moga bahagia dan kekal hingga keakhir hayat. Nanti kalau selisih dengan Paksu jangan buat-buat tak nampak pulak.. Tapi sayang..dalam episod ini gambag aku tak dak... kesian.. macam ni lah nasib seorang juru penangkap gambar.

3 comments:

  1. Weh Sobri, mu bila lagi nak buat kenduri kahwin ank mu. Mu buka blog aku pula tengok gambar2 kita dul mungkin tak dak dalam simpanan mu.Mu boleh copy&paste, aku izinkan.

    ReplyDelete
  2. Aku dah ambik weh! dulu aku memang ada gamba tu tapi..tak thu dah dok mana dah..

    Insyaalah tahun 2011 aku buat kenduri kahwin utk anak aku la.

    Aku akan jemput member-member SMKJ kita..kita kumpoi kat rumah aku nanti!!!

    ReplyDelete
  3. Saeding weh!!!! Blog mu ada orang dok nyanying! dema masuk kot mana weh! mu ghoyat aku ketek!

    ReplyDelete